Jaki efekt może wystąpić, gdy podczas ruszania na wzniesieniu zbyt wcześnie zwolnisz dźwignię hamulca awaryjnego, w porównaniu ze zwolnieniem pedału sprzęgła? 2 pkt.
Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź b, ponieważ zbyt wcześnie zwolnienie dźwigni hamulca awaryjnego może spowodować stoczenie pojazdu w porównaniu ze zwolnieniem pedału sprzęgła.
Zwolnienie dźwigni hamulca awaryjnego zbyt wcześnie podczas ruszania na wzniesieniu może spowodować stoczenie się pojazdu.
Jeśli podczas ruszania na wzniesieniu zbyt wcześnie zwolnimy dźwignię hamulca awaryjnego w porównaniu ze zwolnieniem pedału sprzęgła, to może dojść do stoczenia się pojazdu. Dźwignia hamulca awaryjnego służy do zabezpieczenia samochodu przed ruszeniem w przypadku, gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. Jeżeli zwolnimy hamulec awaryjny zbyt wcześnie, to siła hamowania zostaje znacznie zmniejszona i samochód może stoczyć się w dół wzniesienia. Dlatego ważne jest, aby równocześnie zwolnić zarówno dźwignię hamulca awaryjnego, jak i pedał sprzęgła, aby efektywnie ruszyć na wzniesieniu.
Podstawy działania układu napędowego i hamulcowego.
Zagrożenie na drodze.
Jest wiele pytań kompletnie głupich. Takie pytanie nie powinno paść na teorii bo od kierowania pojazdem jest praktyka. ODP B.
1. podstawydziałaniaukładunapędowegoihamulcowego
Skutki nieprawidłowego ruszenia na wzniesieniu
Źródło pytania: Podstawy działania układu napędowego i hamulcowego.
Podstawa prawna: podstawydziałaniaukładunapędowegoihamulcowego