W której z wymienionych niebezpiecznych sytuacji na drodze najlepiej sprawdzi się pojazd wyposażony w tzw. ESP, czyli układ stabilizacji toru jazdy? 1 pkt.
Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź b, ponieważ ESP zapobiega poślizgowi pojazdu i utracie kontroli nad pojazdem, co jest szczególnie istotne przy nagłych zmianach toru jazdy, takich jak unikanie kolizji czy zawracanie na autostradzie.
Najlepiej sprawdzi się w sytuacji konieczności ostrego hamowania podczas zmiany pasa ruchu.
ESP jest układem elektronicznym, który stabilizuje tor jazdy pojazdu podczas pokonywania zakrętu. W przypadku konieczności ostrego hamowania podczas zmiany pasa ruchu, ESP może pomóc w utrzymaniu stabilności i kontroli nad pojazdem. Działa on we współpracy z układami ABS i ASR, zapewniając skuteczne działanie hamulców i zapobiegając poślizgom kół. Dlatego właśnie w tej sytuacji najlepiej sprawdzi się pojazd wyposażony w ESP.
Konwencjonalne i elektroniczne układy hamulcowe BOSCH
1. konwencjonalneielektroniczneukładyhamulcowebosch
Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze.
Źródło pytania: Konwencjonalne i elektroniczne układy hamulcowe BOSCH
Podstawa prawna: konwencjonalneielektroniczneukładyhamulcowebosch