Czy w tej sytuacji zatrzymanie pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa powinno nastąpić bezpośrednio przed linią bezwzględnego zatrzymania? 1 pkt.
Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź tak, ponieważ zgodnie z przepisami zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić w taki sposób, aby cały pojazd znajdował się przed linią bezwzględnego zatrzymania.
Zatrzymanie pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa powinno nastąpić przed linią bezwzględnego zatrzymania.
W tej sytuacji zatrzymanie pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa powinno nastąpić przed linią bezwzględnego zatrzymania. Linia bezwzględnego zatrzymania jest oznaczona znakiem P-12 i wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32. Zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić w taki sposób, żeby cały pojazd znajdował się przed linią wyznaczającą miejsce zatrzymania. To jest konieczne, aby pojazdy poruszające się z naprzeciwka miały swobodny przejazd.
Art. 5. [Hierarchia dyrektyw]
1. (art5ust1) Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. (art5ust2) Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. (art5ust3) Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) i § 21 ust. 1 i 2 w zw. z § 89 ust. 1 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm.)
1. ustawa108 art5 art5ust1
2. rozporzadzenie170 iart21ust1i2art89ust1
Znaki drogowe poziome
Źródło pytania: Art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) i § 21 ust. 1 i 2 w zw. z § 89 ust. 1 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm.)
Podstawa prawna: art5ust1[108]|iart21ust1i2art89ust1[170]|