Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź tak, ponieważ sygnalizator z warunkowym zezwoleniem na skręt wymaga zatrzymania się przed nim przed wykonaniem manewru.
Odpowiedź tak, ponieważ sygnalizator S-2 nadaje sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki, co oznacza, że dozwolone jest skręcanie w prawo na skrzyżowaniu. Jednakże, warunkiem skrętu w prawo jest zatrzymanie się przed sygnalizatorem i nie powodowanie utrudnień ruchu innym uczestnikom.
Tak, w przedstawionej sytuacji należy zatrzymać się przed sygnalizatorem.
Sygnalizator S-2 zezwala na skręt w prawo, oznaczony zieloną strzałką. Jednak aby skręcić, kierujący musi najpierw zatrzymać się przed sygnalizatorem i upewnić się, że nie będzie utrudnienia dla innych uczestników ruchu. Jeżeli nie ma znaku zabraniającego zatrzymania się przed sygnalizatorem, można zatrzymać się tuż za pasem zielonym i skręcić w prawo, gdy nie ma nadjeżdżających pojazdów.
§ 96 ust. 1 oraz § 96 ust. 3 Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych z póżniejszymi zmianami.
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych z póżniejszymi zmianami.
1. art96ust1art96ust3rozporządzenieministrówinfrastrukturysprawwewnętrznychiadministracjizdnia31lipca2002rwsprawieznakówisygnałówdrogowychzpóżniejszymizmianami
Skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu
Źródło pytania: § 96 ust. 1 oraz § 96 ust. 3 Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych z póżniejszymi zmianami.
Podstawa prawna: art96ust1art96ust3rozporządzenieministrówinfrastrukturysprawwewnętrznychiadministracjizdnia31lipca2002rwsprawieznakówisygnałówdrogowychzpóżniejszymizmianami