Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź c, ponieważ niesprawne kierunkowskazy uniemożliwiają kierowcy sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy, co stanowi naruszenie przepisów ruchu drogowego i może zagrażać bezpieczeństwu na drodze.
Przepalona żarówka tylnego lewego kierunkowskazu uniemożliwia bezpieczne używanie samochodu w ruchu drogowym.
Przepalona żarówka tylnego lewego kierunkowskazu uniemożliwia bezpieczne używanie samochodu w ruchu drogowym, ponieważ kierowca nie będzie w stanie poprawnie sygnalizować zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Jest to naruszenie przepisów drogowych i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Zgodnie z przepisami, kierujący pojazdem jest zobowiązany do zawczasu i wyraźnie sygnalizować kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Art. 66 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) w zw. z § 2 ust. 4 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (poz. 996).
Używanie niesprawnego pojazdu zagraża bezpieczeństwu i porządku ruchu na drogach
1. art66ust1pkt1ustawyzdnia20czerwca1997r-prawooruchudrogowymtj:dzu2012rpoz1137art2ust4pkt3rozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia26czerwca2012rwsprawiezakresuisposobuprzeprowadzaniabadańtechnicznychpojazdówwzorówdokumentówstosowanychprzytychbadaniachpoz996
Znajomość wiedzy w zakresie aspektów mechanicznych związanych z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze
Źródło pytania: Art. 66 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) w zw. z § 2 ust. 4 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (poz. 996).
Podstawa prawna: art66ust1pkt1ustawyzdnia20czerwca1997r-prawooruchudrogowymtj:dzu2012rpoz1137art2ust4pkt3rozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia26czerwca2012rwsprawiezakresuisposobuprzeprowadzaniabadańtechnicznychpojazdówwzorówdokumentówstosowanychprzytychbadaniachpoz996