Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź b, ponieważ wybranie pozycji początkowej blisko zewnętrznej krawędzi zapewni płynne przemieszczenie się do wewnętrznej krawędzi pasa ruchu w momencie mijania środka zakrętu oraz umożliwi płynne zbliżenie się do zewnętrznej strony pasa podczas wychodzenia z łuku.
Najlepsza pozycja początkowa zapewniająca optymalny tor jazdy po zakręcie to przy linii rozdzielającej pasy ruchu - na prawej połowie jezdni.
Aby zagwarantować optymalny tor jazdy po zakręcie, powinniśmy ustawić się przy linii rozdzielającej pasy ruchu - na prawej połowie jezdni. To pozwala nam zachować swoje miejsce na drodze i płynnie przejechać przez zakręt. Tor jazdy powinien być tak dobrany, aby znaleźć się przy wewnętrznej krawędzi pasa ruchu w momencie mijania środka zakrętu. W momencie wychodzenia z zakrętu powinniśmy płynnie zbliżyć się do zewnętrznej strony pasa ruchu.
Zał. 1 §1 pkt. 2. lit. f do Rozporządzenia Ministra Transportu ,Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 roku w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców Dz.U poz.1019 z 14 września 2012 roku
Wybór optymalnego toru jazdy gwarantuje bezpieczne wykonanie manewru
Generalna zasada doboru optymalnego toru jazdy polega na wykonaniu tego manewru po możliwie łagodnym łuku. Pokonanie tego konkretnego zakrętu powinno się rozpocząć możliwie blisko podwójnej linii ciągłej.
1. zał1art1pkt2litfdorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia13lipca2012rokuwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniedokierowaniapojazdamiinstruktorówiwykładowcówdzupoz1019z14września2012roku
Znajomość zasad pokonywania łuków drogi
Źródło pytania: Zał. 1 §1 pkt. 2. lit. f do Rozporządzenia Ministra Transportu ,Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 roku w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców Dz.U poz.1019 z 14 września 2012 roku
Podstawa prawna: zał1art1pkt2litfdorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia13lipca2012rokuwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniedokierowaniapojazdamiinstruktorówiwykładowcówdzupoz1019z14września2012roku