pkt: 2
kat: B
25:00
15
Jaki jest cel stosowania systemu ABS w samochodzie osobowym?
pkt: 2
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Usuń reklamy Następne

7. Jaki jest cel stosowania systemu ABS w samochodzie osobowym?

Usuń reklamy Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź a, ponieważ system ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania, co jest kluczowe dla zachowania kontroli nad samochodem, szczególnie w sytuacjach nagłego hamowania i próby zmiany kierunku jazdy.

ABS jest stosowany w samochodach osobowych w celu zapobiegania utracie stabilności i zapewnieniu kierowalności podczas hamowania.

ABS, czyli układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, jest stosowany w samochodach osobowych w celu zapewnienia kierowalności pojazdu. Działa poprzez kontrolę prędkości obrotowej kół i regulację siły hamowania na poszczególnych kołach, dzięki czemu zapobiega blokowaniu kół. To z kolei eliminuje zjawiska takie jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu oraz utratę kontroli nad kierowaniem samochodem. Dzięki działaniu ABS kierowca może skutecznie hamować samochód, jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad jego kierowalnością.

    Art. 19. [Bezpieczna prędkość. Odstęp między pojazdami]

    1. (art19ust1) Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    2. (art19ust2) Kierujący pojazdem jest obowiązany:

    1) (art19ust2pkt1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

    2) (art19ust2pkt2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    3) (art19ust2pkt3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

    3. (art19ust3) Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    4. (art19ust4) Poza obszarem zabudowanym w tunelach o długości przekraczającej 500 m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż:

    1) (art19ust4pkt1) 50 m - jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;

    2) (art19ust4pkt2) 80 m - jeżeli kieruje zespołem pojazdów lub pojazdem niewymienionym w pkt 1.

    5. (art19ust5) Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć za pomocą znaków drogowych dopuszczalny odstęp, o którym mowa w ust. 4, w zależności od obowiązującej w tunelu dopuszczalnej prędkości.

art. 19 ust. 2 pkt 2) w związku z art. 66 ust. 1 pkt 1) ustawy z 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.)

Brak wiedzy w zakresie działania układów hamulcowych może mieć wpływ na ograniczony stopień jego wykorzystania.

Układ ABS zapobiega zablokowaniu kół podczas hamowania. Ma to decydujące znaczenie podczas ostrego hamowania przy jednoczesnej próbie zmiany kierunkuj jazdy. Zablokowane koła uniemożliwiają skręcanie.

    1. ustawa108 art19 art19ust2pkt2art66ust1pkt1

Działanie systemu ABS.

Źródło pytania: art. 19 ust. 2 pkt 2) w związku z art. 66 ust. 1 pkt 1) ustawy z 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.)

Podstawa prawna: art19ust2pkt2art66ust1pkt1[108]|