pkt: 1
kat: B
25:00
15
Czym może być spowodowany nadmierny luz (ruch jałowy) koła kierownicy samochodu?
pkt: 1
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Usuń reklamy Następne

18. Czym może być spowodowany nadmierny luz (ruch jałowy) koła kierownicy samochodu?

Usuń reklamy Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź a, ponieważ zużyte końcówki drążków kierowniczych uniemożliwiają precyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na koła, co powoduje nadmierny "luz" kierownicy.

Nadmierny luz koła kierownicy samochodu może być spowodowany zużyciem przegubów (końcówek) drążków kierowniczych.

Nadmierny luz (ruch jałowy) koła kierownicy samochodu może być spowodowany zużyciem przegubów (końcówek) drążków kierowniczych. Końcówki drążków kierowniczych są zbudowane z części elastycznych, zwanych przegubami kulowymi, które umożliwiają skręty zwrotnicy względem przekładni kierowniczej zamontowanej w samochodzie. W miarę zużycia tych przegubów, może pojawić się luz, który powoduje nadmierny ruch jałowy koła kierownicy. Nadmierny luz może być niebezpieczny, ponieważ wpływa na precyzję sterowania pojazdem i może prowadzić do utraty kontroli nad autem.

Zał. 1 pkt 6.1 i 6.2 s. 11989 Rozporządzenia MI z dnia 18 września 2009 w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań (Dz. U. nr 155 poz. 1232)

Kształcenie umiejętności bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym

Zużyte końcówki drążków kierowniczych nie pozwalają na precyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na koła – stąd nadmierny „luz” kierownicy.

    1. zał1pkt61i62s11989rozporządzeniamizdnia18września2009wsprawiezakresuisposobuprzeprowadzeniabadańdzunr155poz1232

Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu

Źródło pytania: Zał. 1 pkt 6.1 i 6.2 s. 11989 Rozporządzenia MI z dnia 18 września 2009 w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań (Dz. U. nr 155 poz. 1232)

Podstawa prawna: zał1pkt61i62s11989rozporządzeniamizdnia18września2009wsprawiezakresuisposobuprzeprowadzeniabadańdzunr155poz1232