Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź tak, ponieważ znak P-6a nakazuje powrót na prawy pas ruchu przed łukami poziomymi i pionowymi oraz wysepkami rozdzielającymi pasy ruchu, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa na drodze.
Znak P-6a nakazuje powrót na prawy pas ruchu.
Znak P-6a informuje kierowców o konieczności powrotu na prawy pas ruchu, szczególnie na drogach z wysepkami rozdzielającymi pasy ruchu lub przed łukami poziomymi i pionowymi, które są niewidoczne z daleka. Linia ostrzegawcza naprowadzająca zawiera strzałki, a liczba strzałek może wynosić od 2 do 4 w zależności od warunków widoczności.
Art. 16. [Obowiązki kierującego pojazdem]
1. (art16ust1) Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. (art16ust2) Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. (art16ust3) Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. (art16ust4) Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
5. (art16ust5) Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, wózkiem rowerowym, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.
6. (art16ust6) Kierujący pojazdem znajdującym się na części jezdni, po której jeżdżą pojazdy szynowe, jest obowiązany ustąpić miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu.
7. (art16ust7) Na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim kierujący rowerem, motorowerem lub motocyklem może poruszać się środkiem pasa ruchu, jeśli pas ten umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku, z zastrzeżeniem art. 33 ust. 1.
Art. 16 ust. 1 i 4; art. 45 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) i § 86 ust. 5 i 7 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm.); pkt 2.2.1.13 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczenstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, zpóźn. zm.)
1. ustawa108 art16 art16ust1i4;art45ust1pkt4art5ust1
2. rozporzadzenie170 iart86ust5i7
3. ;pkt22113załącznikanr2dorozporządzeniaministrainfrastrukturyzdnia3lipca2003rwsprawiewarunkówtechnicznychdlaznakówisygnałówdrogowychurządzeńbezpieczenstwaruchudrogowegoiwarunkówichumieszczanianadrogachdzunr220poz2181
Znaki drogowe poziome
Źródło pytania: Art. 16 ust. 1 i 4; art. 45 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) i § 86 ust. 5 i 7 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm.); pkt 2.2.1.13 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczenstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, zpóźn. zm.)
Podstawa prawna: art16ust1i4;art45ust1pkt4art5ust1[108]|iart86ust5i7[170]|;pkt22113załącznikanr2dorozporządzeniaministrainfrastrukturyzdnia3lipca2003rwsprawiewarunkówtechnicznychdlaznakówisygnałówdrogowychurządzeńbezpieczenstwaruchudrogowegoiwarunkówichumieszczanianadrogachdzunr220poz2181