pkt: 1
kat: B
25:00
15
pkt: 1
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Następne

11. Czy w tej sytuacji uzasadnione jest sprawdzenie, czy sprawca wypadku zaciągnął hamulec awaryjny i wyłączył silnik?

Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź tak, ponieważ należy zabezpieczyć pojazd aby się gdzieś nie stoczył i kogoś nie rozjechał, a wyłączenie silnika może zapobiec ewentualnemu pożarowi.

Odpowiedź tak, ponieważ zgodnie z art. 44.1 ustawy o ruchu drogowym, kierujący pojazdem po uczestnictwie w wypadku drogowym jest obowiązany podjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w miejscu wypadku. Sprawdzenie czy sprawca wypadku zaciągnął hamulec awaryjny i wyłączył silnik jest elementem zapewnienia bezpieczeństwa, ponieważ może to wpływać na dalsze bezpieczeństwo w miejscu zdarzenia. Poprzez sprawdzenie hamulca awaryjnego i wyłączenie silnika można minimalizować ryzyko dalszych wypadków lub powstawania zagrożeń dla innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego sprawdzenie tych elementów jest uzasadnione w tej sytuacji.

Sprawdzenie, czy sprawca wypadku zaciągnął hamulec awaryjny i wyłączył silnik jest uzasadnione w tej sytuacji.

Sprawdzenie, czy sprawca wypadku zaciągnął hamulec awaryjny i wyłączył silnik jest uzasadnione, ponieważ zgodnie z przepisami prawa drogowego, kierujący pojazdem po uczestniczeniu w wypadku jest obowiązany podjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w miejscu wypadku. Zaciągnięcie hamulca awaryjnego i wyłączenie silnika mogą przyczynić się do minimalizacji potencjalnych zagrożeń związanych z pozostawieniem pojazdu na miejscu wypadku. Ponadto, sprawdzenie tych czynności może również dostarczyć informacji na temat postępowania sprawcy w sytuacji wypadku, co może być ważne dla dalszego wyjaśnienia zdarzenia.

Wytyczne Polskiej Rada Resuscytacji 2010 – bezpieczeństwo własne, poszkodowanego i miejsca zdarzenia

Bezpieczeństwo poszkodowanego wzrosło dzięki unieruchomieniu auta i braku możliwości stoczenia się na rannego lub inne pojazdy na drodze.

Tak, ponieważ należy zabezpieczyć pojazda aby się gdzieś nie stoczył i kogoś nie rozjechał. Silnik tym bardziej wyłączymy aby jakiś pożar nie powstał.

    1. wytycznepolskiejradaresuscytacji2010–bezpieczeństwowłasneposzkodowanegoimiejscazdarzenia

Chcemy zapytać o to, jak świadek zdarzenia ma zabezpieczyć samochód sprawcy, by ten nie stał się przyczyną wtórnych obrażeń

Źródło pytania: Wytyczne Polskiej Rada Resuscytacji 2010 – bezpieczeństwo własne, poszkodowanego i miejsca zdarzenia

Podstawa prawna: wytycznepolskiejradaresuscytacji2010–bezpieczeństwowłasneposzkodowanegoimiejscazdarzenia