pkt: 3
kat: B
25:00
15
Czy stan techniczny pojazdu jest czynnikiem, który powinieneś uwzględniać podczas dobierania prędkości jazdy na drodze?
pkt: 3
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Następne

13. Czy stan techniczny pojazdu jest czynnikiem, który powinieneś uwzględniać podczas dobierania prędkości jazdy na drodze?

Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź a, ponieważ stan techniczny pojazdu ma wpływ na panowanie nad pojazdem i może wpływać na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy uwzględniać go podczas dobierania odpowiedniej prędkości na drodze.

Tak, stan techniczny pojazdu jest czynnikiem, który powinno się uwzględniać podczas dobierania prędkości jazdy na drodze.

Podczas dobierania prędkości jazdy na drodze należy uwzględnić stan techniczny pojazdu. Jest to istotne ze względu na panowanie nad pojazdem, a także z uwagi na warunki drogowe, takie jak rzeźba terenu, widoczność drogi, warunki atmosferyczne i natężenie ruchu. Słaba kondycja techniczna pojazdu może wpływać na jego właściwości jezdne, hamulce, oświetlenie i inne elementy, co może zagrażać bezpieczeństwu kierującego i innych uczestników ruchu. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan techniczny pojazdu i dostosować prędkość jazdy do jego możliwości.

    Art. 19. [Bezpieczna prędkość. Odstęp między pojazdami]

    1. (art19ust1) Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    2. (art19ust2) Kierujący pojazdem jest obowiązany:

    1) (art19ust2pkt1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

    2) (art19ust2pkt2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    3) (art19ust2pkt3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

    3. (art19ust3) Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    4. (art19ust4) Poza obszarem zabudowanym w tunelach o długości przekraczającej 500 m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż:

    1) (art19ust4pkt1) 50 m - jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;

    2) (art19ust4pkt2) 80 m - jeżeli kieruje zespołem pojazdów lub pojazdem niewymienionym w pkt 1.

    5. (art19ust5) Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć za pomocą znaków drogowych dopuszczalny odstęp, o którym mowa w ust. 4, w zależności od obowiązującej w tunelu dopuszczalnej prędkości.

art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.)

    1. ustawa108 art19 art19ust1

Dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia

Źródło pytania: art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.)

Podstawa prawna: art19ust1[108]|