pkt: 2
kat: B
25:00
15
Czy przejrzystość szyb ma wpływ na pole widzenia kierowcy?
pkt: 2
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Następne

19. Czy przejrzystość szyb ma wpływ na pole widzenia kierowcy?

Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

Odpowiedź a, ponieważ ograniczenie przejrzystości szyb może zmniejszyć pole widzenia kierowcy, co wpłynie na jego bezpieczeństwo podczas jazdy.

Przejrzystość szyb ma wpływ na ograniczenie pola widzenia kierowcy.

Przejrzystość szyb ma duży wpływ na ograniczanie pola widzenia kierowcy. Jeśli szyby są zabrudzone, zmatowiałe lub pokryte lodem, to znacznie utrudnia to widoczność wizualną z wnętrza samochodu. Dlatego ważne jest regularne czyszczenie i utrzymanie szyb w czystości, aby zapewnić optymalną widoczność na drodze. Zabrudzone szyby mogą także odbijać światło, co dodatkowo wpływa na komfort prowadzenia pojazdu. W przypadku deszczu lub mgły, brak odpowiedniego dostrzegania na drodze może być bardzo niebezpieczny i prowadzić do wypadków.

    Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]

    1. (art22ust1) Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    2. (art22ust2) Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1) (art22ust2pkt1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    2) (art22ust2pkt2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    3. (art22ust3) Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

    4. (art22ust4) Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.

    4a. (art22ust4a) W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.

    4b. (art22ust4b) W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy dwoma pasami ruchu z powodu przeszkód na tych pasach ruchu lub ich zanikania, jeżeli pomiędzy tymi pasami ruchu znajduje się jeden pas ruchu, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasów ruchu umożliwić zmianę pasa ruchu jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów z prawej strony, a następnie jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów z lewej strony.

    5. (art22ust5) Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    6. (art22ust6) Zabrania się zawracania:

    1) (art22ust6pkt1) w tunelu, na moście, wiadukcie lub drodze jednokierunkowej;

    2) (art22ust6pkt2) na autostradzie;

    3) (art22ust6pkt3) na drodze ekspresowej, z wyjątkiem skrzyżowania lub miejsca do tego przeznaczonego;

    4) (art22ust6pkt4) w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.

Art. 22 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.)

    1. ustawa108 art22 art22ust1i4

Różne pola widzenia kierowców

Źródło pytania: Art. 22 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.)

Podstawa prawna: art22ust1i4[108]|