Wyjaśnienie tego pytania testowego:
Art. 64. [Warunki ruchu pojazdu nienormatywnego]
1. (art64ust1) Ruch pojazdu nienormatywnego jest dozwolony pod warunkiem:
1) (art64ust1pkt1) uzyskania zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego odpowiedniej kategorii, wydawanego, w drodze decyzji administracyjnej, przez właściwy organ, a w przypadku pojazdu nienormatywnego należącego do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej pod warunkiem uzyskania zezwolenia wojskowego na przejazd drogowy, wydawanego przez właściwy organ wojskowy;
2) (art64ust1pkt2) przestrzegania warunków przejazdu określonych w zezwoleniu, o którym mowa w pkt 1;
3) (art64ust1pkt3) pilotowania przejazdu pojazdu nienormatywnego na warunkach i w sposób określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 64i ust. 2, w tym przez wymaganą liczbę pojazdów wyposażonych i oznakowanych zgodnie z tymi przepisami;
4) (art64ust1pkt4) zachowania szczególnej ostrożności przez kierującego pojazdem nienormatywnym.
2. (art64ust2) Zabrania się przewozu pojazdem nienormatywnym ładunków innych niż ładunek niepodzielny, z wyłączeniem pojazdów nienormatywnych uprawnionych do poruszania się na podstawie zezwoleń kategorii I lub kategorii II.
3. (art64ust3) Wymiary, masa, naciski osi pojazdów nienormatywnych uprawnionych do poruszania się na podstawie zezwoleń kategorii I-VII oraz drogi, po których pojazdy te mogą się poruszać, są określone w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do ustawy.
4. (art64ust4) Kierujący pojazdem nienormatywnym jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać uprawnionym osobom zezwolenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo wypis z zezwolenia w przypadku zezwolenia kategorii I.
5. (art64ust5) Organ wydający zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego prowadzi rejestr wydanych zezwoleń. W rejestrze umieszcza się następujące dane:
1) (art64ust5pkt1) numer zezwolenia;
2) (art64ust5pkt2) datę wydania zezwolenia;
3) (art64ust5pkt3) kategorię zezwolenia;
4) (art64ust5pkt4) podmiotu, na który zezwolenie zostało wydane;
5) (art64ust5pkt5) pojazdu lub zespołu pojazdów, jeżeli zostały określone w zezwoleniu.
art 64e ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137, z późn. zm.) oraz § 65 ust. 1 pkt 1 i ust 2 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów (Dz. U. nr 170, poz. 1393, z późn. zm.).
Znajomość dostępności drogi z uwagi na dopuszczalny nacisk osi pozwala na właściwą organizację przewozów drogowych i pozwala na odpowiednie wykorzystanie dróg publicznych
1. ustawa108 art64 art64eust1pkt1
2. dzuz2012rpoz1137art65ust1pkt1iust2rozporządzeniaministrówinfrastrukturysprawwewnętrznychiadministracjizdnia31lipca2002rwsprawieznakówisygnałówdzunr170poz1393
Znajomość znaczenia znaku E-15a i ograniczeń związanych z tym znakiem
Źródło pytania: art 64e ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137, z późn. zm.) oraz § 65 ust. 1 pkt 1 i ust 2 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów (Dz. U. nr 170, poz. 1393, z późn. zm.).
Podstawa prawna: art64eust1pkt1[108]|dzuz2012rpoz1137art65ust1pkt1iust2rozporządzeniaministrówinfrastrukturysprawwewnętrznychiadministracjizdnia31lipca2002rwsprawieznakówisygnałówdzunr170poz1393