pkt: 3
kat: B
25:00
15
Czy leżące na jezdni liście mogą mieć wpływ na długość drogi zatrzymania pojazdu?
pkt: 3
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Usuń reklamy Następne

28. Czy leżące na jezdni liście mogą mieć wpływ na długość drogi zatrzymania pojazdu?

Usuń reklamy Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź b, ponieważ leżące na jezdni liście zmniejszają przyczepność pojazdu na drodze i mogą wydłużyć drogę zatrzymania.

Tak, bo mogą wydłużyć drogę hamowania.

Leżące liście na drodze zmniejszają przyczepność pojazdu na drodze. Pod liśćmi może znajdować się również woda, która wydłuża drogę hamowania. Im mniejsza przyczepność na drodze tym dłuższa droga hamowania.

§ 1 pkt 1 lit. b i f orz pkt 2 lit. c i e-g, a także cz. II poz. 2.1.2 temat 4 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.) oraz Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego (wyd. 2 / 2004) Jerzy Wicher

Podstawowa wiedza na temat zachowania pojazdu w różnych warunkach jest niezbędna dla jego bezpiecznej eksploatacji

    1. art1pkt1litbiforzpkt2litcie-gatakżecziipoz212temat4"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019bezpieczeństwosamochodówiruchudrogowegowyd2/2004jerzywicher

Znajomość wpływu zanieczyszczeń jezdni na drogę hamowania

Źródło pytania: § 1 pkt 1 lit. b i f orz pkt 2 lit. c i e-g, a także cz. II poz. 2.1.2 temat 4 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.) oraz Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego (wyd. 2 / 2004) Jerzy Wicher

Podstawa prawna: art1pkt1litbiforzpkt2litcie-gatakżecziipoz212temat4"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019bezpieczeństwosamochodówiruchudrogowegowyd2/2004jerzywicher