pkt: 1
kat: B
25:00
15
Co należy sprawdzić, gdy lampka kontrolna kierunkowskazów zaczęła migać dużo szybciej?
pkt: 1
kat: B
25:00

Pytania podstawowe

1/20

Pytania specjalistyczne

0/12

Czas na zapoznanie się z pytaniem

15
Następne

7. Co należy sprawdzić, gdy lampka kontrolna kierunkowskazów zaczęła migać dużo szybciej?

Następne

Wyjaśnienie tego pytania testowego:

- Odpowiedź c, ponieważ miganie lampki kontrolnej kierunkowskazów z większą częstotliwością oznacza, że uszkodzona jest żarówka na jednej z stron.

Najprawdopodobniej uszkodzona jest żarówka lub przewód kierunkowskazu po jednej stronie.

Gdy lampka kontrolna kierunkowskazów zaczyna migać dużo szybciej, może to oznaczać uszkodzenie żarówki lub przerwę w przewodzie kierunkowskazu po jednej stronie. W samochodzie impulsy dla kierunkowskazów są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Jeśli częstotliwość mignięć kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej, to sugeruje, że żarówka lub przewód po stronie z większą częstotliwością jest uszkodzony. Należy zatem sprawdzić i ewentualnie wymienić żarówkę lub naprawić przerwę w przewodzie, aby przywrócić prawidłowe działanie kierunkowskazu.

§ 1 pkt 1 lit. f orz pkt 2 lit. a i k, a także cz. II poz. 2.3.4 temat 5 i 6 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.)

Podstawowa wiedza na temat pojazdu jest niezbędna dla jego bezpiecznej eksploatacji

Miganie kontrolki kierunkowskazu z częstotliwością większą niż dotychczas świadczy o awarii któregoś z kierunkowskazów - przepalona żarówka.

    1. art1pkt1litforzpkt2litaikatakżecziipoz234temat5i6"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019

Umiejętność rozpoznania objawów uszkodzenia żarówki kierunkowskazu

Źródło pytania: § 1 pkt 1 lit. f orz pkt 2 lit. a i k, a także cz. II poz. 2.3.4 temat 5 i 6 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.)

Podstawa prawna: art1pkt1litforzpkt2litaikatakżecziipoz234temat5i6"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019