Wyjaśnienie tego pytania testowego:
- Odpowiedź c, ponieważ miganie lampki kontrolnej kierunkowskazów z większą częstotliwością oznacza, że uszkodzona jest żarówka na jednej z stron.
Najprawdopodobniej uszkodzona jest żarówka lub przewód kierunkowskazu po jednej stronie.
Gdy lampka kontrolna kierunkowskazów zaczyna migać dużo szybciej, może to oznaczać uszkodzenie żarówki lub przerwę w przewodzie kierunkowskazu po jednej stronie. W samochodzie impulsy dla kierunkowskazów są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Jeśli częstotliwość mignięć kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej, to sugeruje, że żarówka lub przewód po stronie z większą częstotliwością jest uszkodzony. Należy zatem sprawdzić i ewentualnie wymienić żarówkę lub naprawić przerwę w przewodzie, aby przywrócić prawidłowe działanie kierunkowskazu.
§ 1 pkt 1 lit. f orz pkt 2 lit. a i k, a także cz. II poz. 2.3.4 temat 5 i 6 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.)
Podstawowa wiedza na temat pojazdu jest niezbędna dla jego bezpiecznej eksploatacji
Miganie kontrolki kierunkowskazu z częstotliwością większą niż dotychczas świadczy o awarii któregoś z kierunkowskazów - przepalona żarówka.
1. art1pkt1litforzpkt2litaikatakżecziipoz234temat5i6"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019
Umiejętność rozpoznania objawów uszkodzenia żarówki kierunkowskazu
Źródło pytania: § 1 pkt 1 lit. f orz pkt 2 lit. a i k, a także cz. II poz. 2.3.4 temat 5 i 6 "SZCZEGÓŁOWEGO PROGRAMU SZKLENIA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA MOTOROWEREM, POJAZDAMI SILNIKOWYMI LUB TRAMWAJEM", stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. poz. 1019, z późn. zm.)
Podstawa prawna: art1pkt1litforzpkt2litaikatakżecziipoz234temat5i6"szczegółowegoprogramuszkleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniamotorowerempojazdamisilnikowymilubtramwajem"stanowiącegozałączniknr1dorozporządzeniaministratransportubudownictwaigospodarkimorskiejzdnia14września2012rwsprawieszkoleniaosóbubiegającychsięouprawnieniadokierowaniapojazdamiinstruktorówiegzaminatorówdzupoz1019